77335083
ورود کاربران  /  عضویت کاربران

دودکش موتورخانه چیست

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 25 ارديبهشت 1397 در ساعت 12 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بیشتر دود کش هایی که در پشت بام منازل وجود دارند همگی ساده بوده و اصول مهندسی دقیقی برای آنها به کار نرفته است. پیشرفت تکنولوژی نیز در طراحی و ساخت دودکش ها تاثیر چندانی نداشته است. ساختار دودکش ها همان ساختاریست که در گذشته مورد استفاده قرار میگرفت و پیشرفتی حاصل نشده است. اما در این بین نوعی از دودکش وجود دارد که نیازمند اصول طراحی مهندسی میباشد و در ساخت آن نیز دقت زیادی صورت می پذیرید. این نوع دودکش به دودکش موتورخانه معروف است.

و اما دودکش موتورخانه چیست؟

در پاسخ به سوال دودکش موتورخانه چیست باید بگوییم;دودکش موتورخانه از جمله دودکش هاییست که برای انواع موتور خانه ها کاربرد دارد ودر ساخت آن از اصولی ترین روش ها و متریال ها استفاده شده است. برای ساخت دودکش موتورخانه فقط از اتصال چند قطعه فلزی استفاده نشده است. در ساخت دودکش موتورخانه عواملی همچون فشار و میزان حرارتی که موتورخانه ایجاد میکند بسیار مهم است.

در ساخت بیشتر دودکش های موتورخانه از ورق سیاه استفاده میشود و شامل اجزایی همچون لوله راسته، زانو و تبدیل سه راه میباشد. دودکش موتورخانه باید به صورت واچ یا پره ای نصب شود.

البته دودکش موتورخانه که در کارخانه ها به کار میرود با سایر دودکش ها فرق میکند. این نوع دودکش بادی میباشد و با جریان باد تمامی هوای داخل سوله و کارخانه را به بیرون هدایت میکند.

نکاتی در نصب دودکش موتورخانه وجود دارد که رعایت آنها الزامیست. قطر در نظر گرفته شده برای لوله دودکش باید با قطر دهانه یکی باشد تا عمل مکیدن و خارج سازی هوا به راحتی انجام شود. ضخامت دودکش موتورخانه باید نسبت به دمای ایجاد شده از موتورخانه تعیین شود تا در صورت برخورد دمای موتورخانه دچار مشکل و همچنین ذوب شدگی نشود.

ارتفاع دودکش باید از پشت بام حداقل یک متر باشد تا بتواند هوا را به خوبی به بیرون انتقال دهد. شکل دودکش موتورخانه باید به صورت اچ گرد و یا چهارگوش در نظر گرفته شود.

آخرین موردی که در پاسخ به سوال دودکش موتورخانه چیست باید به آن پاسخ دهیم در مورد دودکش های عمودی میباشد. دودکش های عمودی باید با تجهیزات مناسب بصورت کاملا محکم در جای خود تعبیه شوند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :