77335083
ورود کاربران  /  عضویت کاربران

عملکرد سرعتگیر در شوتینگ

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 4 ارديبهشت 1397 در ساعت 15 : 54 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اثر سرعتگیر در شوت زباله:

چنانچه زباله ها که اکثر آنها خانگی می باشند در مبدأ تفکیک شوند این امکان که از آنها برای بازیافت و ایجاد اشتغال و کسب سرمایه استفاده نمود ممکن میگردد و بدیهی است اثر بعدی این امر نیز عدم تخریب محیط زیست خواهد بود  .

لذا جهت رسیدن به این هدف و موارد مهم دیگر نیاز به تمهیداتی میباشد که در سطور بعدی به آنها می پردازیم که اهم آن هم استفاده از سرعتگیر در مسیر کانال شوتینگ زباله برابر با دیتایل پیوست میباشد :

چگونگی عملکرد :

سرعتگیرها  از ورق استیل ساخته شده و به صورت وتر دایره و با فاصله تقریبی ۱ الی 1.4 متر از یکدیگر بصورت زیگزاگ در داخل کانال شوتینگ زباله نصب میشوند و به هنگام سقوط کیسه های زباله با سرعتگیر ها به گونه ای  برخورد میکند که یک توقف کمتر از کسر ثانیه ایجاد شده که موجب عدم شتاب گیری کیسه ها در هنگام سقوط خواهد شد . در نتیجه کیسه زباله ای که از ارتفاع 1.4 متری رها شده است منفجر نمیشود و زباله در کیسه دربسته در اتاق جمع آوری زباله ها و در سطل مخصوص انباشت خواهد شد . بدیهی است عدم انفجار کیسه های زباله موجب عدم انتشار بو و شیرابه در محیط میگردد و از همه مهمتر میتوان با فرهنگ سازی کاربران را آموزش داد که با انتخاب رنگ کیسه های زباله نسبت به تفکیک زباله در مبدأ  اقدام و به تکلیف شهروندی خود در مقابل شهر و محیط زیست عمل نماییم و برای هماهنگی استفاده کنندگان میتوان از برنامه های تشویقی به صورت مستمر استفاده نمود تا این موضوع بصورت کامل فرهنگ سازی شود و به این صورت زباله ها به منبع درآمد برای شهرداری بدل شود .

از موارد دیگری که در شوتینگ زباله بصورت الزام آور باید رعایت شود دربهای خود بسته شونده میباشد که رعایت این مورد در اتاق تخلیه در انتهای کانال بسیار مهم میباشد چراکه درب انتهایی کانال در اتاق جمع اوری مانع از انتقال بوی نامطبوع به به طبقات شده و از نظر فنی هم بازدارنده انتقال آتش در صورت وقوع به طبقات بالا خواهد شد .        

برای رعایت موارد بهداشتی این سیستم نیز می بایست به گونه ای طراحی شود که امکان شستشوی کامل فراهم شود که در صورت امکان به مخزن ضدعفونی و عطر افشانی نیز مجهز شود و در زمانهای مقتضی بتوان از آن استفاده نمود . 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :