77335083
ورود کاربران  /  عضویت کاربران

کاربرد دودکش موتورخانه

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 25 ارديبهشت 1397 در ساعت 12 : 33 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دودکش هایی که در پشت بام ها به منظور تخلیه هوا به کار میروند انواع مختلفی دارند. هر دودکشی برای یک منظور به کار میرود. همگی دودکش ها خانگی و بمنظور تخلیه هوا در خانه ها به کار نمیروند. یکی از دودکش هایی که کاربرد زیادی دارد و برای کارخانه ها و همچنین موتورخانه ها کاربرد دارد به دودکش موتورخانه معروف است. دودکش موتورخانه کاربرد های زیادی دارد:

1.  اولین و مهمترین کاربرد دودکش موتورخانه در انتقال هوای موتورخانه ها به بیرون از ساختمان میباشد. دودکش موتورخانه میتواند هوای داخل موتورخانه ها را به راحتی به بیرون انتقال دهد.

2. یکی دیگر از کاربرد دودکش موتورخانه میتوان به کارخانه ها و کارگاه ها اشاره نمود. کارخانه ها و کارگاه ها برای اینکه هوای داخل محیط را به بیرون انتقال دهند از این نوع دودکش استفاده میکنند.

3. کاربرد دودکش موتورخانه در مجموعه های تفریحی و ورزشی که از موتورخانه بهره مند هستند زیاد میباشد.

کاربرد دودکش موتورخانه باعث میشود تا تخلیه هوایی که به طور ثابت در محیط باقی مانده است با سرعت بیشتری انجام شود. زمانی که تخلیه هوای داخل یک سوله و یا کارگاه انجام شود افرادی که در محیط مشغول به کار هستند دچار مسمومیت و یا خفگی نمیشوند.

در کاربرد دودکش موتورخانه باید نکاتی را مورد توجه قرارد دهید:

1.  دودکش موتورخانه باید در محل مناسبی نصب شود تا بتواند هوا را به بیرون منتقل کند. به طور کلی محل نصب دودکش موتورخانه باید بسیار اصولی و مهندسی شده باشد.

2.  دودکش موتورخانه را باید مناسب با حرارت ایجاد شده از موتورخانه انتخاب کنید. حرارت بالا ممکن است آسیب هایی را به دودکش وارد کند و یا باعث ذوب شدن آن شود.

3. طول و همچنین قطر دودکش موتورخانه بسیار مهم است. قطر و طول باید نسبت به فعالیت و همچنین ابعاد موتورخانه انتخاب شود. اگر قطر دودکش کم باشد باعث ایحاد صدا خواهد شد و اگر قطر دودکش زیاد باشد باعث افت انتقال هوا شده و در نهایت خفه خواهد کرد.

4. دودکش های عمودی باید حتما توسط بست و یا پایه هایی محکم شوند. اگر دودکش ها محکم نشوند ممکن است سقوط کنند و آسیب ببینند.

5.  شکل دودکش موتورخانه باید گرد و یا واچ باشد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :