77335083
ورود کاربران  /  عضویت کاربران

زانوها و خم ها

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | یکشنبه 23 ارديبهشت 1397 در ساعت 9 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

1-در ساخت دودکش زانو ها و خم ها باید تا جایی که ممکن باشد بصورت دور دار ساخته شوند .

2-در ساخت کانال ها و دودکش ها و خم های دور دار شعاع دایره ای که از وسط ضلع کانال میگذرد باید بیشتر از 1.5 برابر طول این ضلع باشد و در صورتی که ناگزیر به استفاده از زانو ها و خم های گوشه دار و بدون دور باشد با نصب تیغه هایی جهت هدایت هوا می بایست استفاده شود .

3-اگر دریچه بازدید دودکش بدون لولا و قفل ساخته شود می بایستی دریچه با پیچ به بدنه کانال بسته شود .

4-دریچه بازدید در دودکش موتورخانه باید قابلیت دسترسی کامل داشته باشد و از نظر هوابندی و درزبندی با کلاس فشار کانال هوا مطابقت داشته باشد .  

5-در ساخت دریچه دسترسی دودکش های موتورخانه ممکن است از دری که بصورت لولایی باشد و روی آن شیشه نصب شده است استفاده شود که در این صورت مصالح ساخت قاب و تعداد لولا ها و تعداد قفل ها باید با استاندارد هایی که در جداول مربوطه ذکر شده است مطابقت داشته باشد.

6- در صورت امکان بهتر است در ساخت دودکش ها اورلب هایی تعبیه شود تا عبور و حرکت دود از دودکش به سهولت انجام شده که در نتیجه گازهای سمی هم از مابین قطعه های دودکش به بیرون نفوذ نکند .

7- در ساخت دودکش های موتورخانه و دودکش های صنعتی ساخت صحیح خم ها و زانو ها نقش بزرگی در خروج دود ایفا می نماید چراکه اگر زانوها به تعداد و یا با زاویه های نادرست ساخته شوند ، دودکش در زمان کار صدای سوت و یا صداهای ناهنجار تولید نموده ضمن اینکه در کشش دود نیز تاثیر زیادی خواهد داشت . 

8- نوع و شکل کلاهک دودکش نیز بسیار پر اهمیت میباشد زیرا در ارتفاع عای مختلف و فضاهای مختلف از قبیل نزدیکی به دیوار و یا قرارگیری دودکش در مسیر وزش باد باعث پس زدن دود به داخل دودکش شده و یا خروج دود از دودکش را کند مینماید .

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :