77335083
ورود کاربران  /  عضویت کاربران

شوتینگ زباله چیست

9 / 10
از 12 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 30 مهر 1398 در ساعت 12 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

شوتینگ زباله چیست ؟

شوتینگ زباله یا شوت زباله کانالی است که از بالاترین طبقه تا پایین ترین قسمت ساختمان که همان اتاق جمع آوری زباله میباشد امتداد پیدا میکند و در تمام طبقات دری بصورت لولایی نصب میشود که از این راه کیسه های زباله به داخل کانال انداخته میشود و به سطلی که برای جمع آوری زباله ها تعبیه شده است منتقل میشود . بهتر است که برای شستشوی داخل کانال هم سیستم شستشو در نظر گرفته شود که در تمام دنیا به دو صورت فرچه فلزی و آبپاش ساخته و نصب میشود . البته لازم به توضیح است که فرچه پس از مدت کوتاهی به علت اینکه در اثر چرخش داخل کانال حالت اصلی و فرم اصلی خود را از دست میدهد و دیگر با دیواره های کانال برخوردی نخواهد داشت عملاً کارایی لازم را از دست میدهد ولی سیستم شستشو با نازل و آبپاش بدلیل اینکه باعث خیس خوردن ذرات و مواد چسبیده به دیواره کانال شده و باعث شسته شدن و کنده شدن ذرات از دیواره کانال شوتینگ زباله میشود راه حل بهتری برای تمیز نگه داشتن داخل کانال شوتینگ زباله میباشد . مخصوصاً اگر از مخزن ضد عفونی هم در مسیر آب شستشو استفاده شود به اینصورت که مخزن از مواد شستشو و ضدعفونی پر شده و با آبی که برای شستشو استفاده میشود مخلوط شود کاملاً سطوح داخلی شوتینگ را ضدعفونی و میکروب زدایی خواهد نمود .   

درب انتهایی نیز بهتر است بصورتی ساخته شود که همیشه بصورت بسته بماند و در مواقعی که کیسه به داخل کانال پرتاب میشود در اثر برخورد با درب ، باعث باز شدن درب انتهایی شده و سپس درب بصورت خودکار بسته شود که این مورد بسیار مهم میباشد که درب انتهایی بسته بماند تا در صورت آتش سوزی ، شعله های آتش از مسیر کانال شوتینگ به طبقات بالا سرایت نکند همینطور بوی نامطبوع زباله های جمع شده در سطل هم به طبقات منتقل نشود . 

نکته مهم دیگر درباره شوتینگ زباله عدم انتقال بوی نامطبوع اتاق تخلیه و یا مسیر کانال به طبقات میباشد که این مورد هم با تمهیدات لازم قابل حل میباشد . 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :