77335083
ورود کاربران  /  عضویت کاربران

ضرورت اجرای شوتینگ زباله در ساختمان (2)

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 4 ارديبهشت 1397 در ساعت 15 : 53 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در این مسیر نهاد های نظارتی و قانونی نیز کمترین عکس العملی و یا حتی نصیحتی بعمل نیاورده اند تا بیش از این خاطره بهره برداران را آزرده ننمایند . لذا جا دارد شهرداری و پسازمان نظام مهندسی و سازمان مسکن و شهرسازی و دیگر نهاد های ذیربط حداقل تعریف هایی را داشته باشند و از ادامه ندانم کاری های معمول جلوگیری نمایند .

انواع فعلی شوتینگ زباله اکثراً محل انفجار کیسه های زباله و حداقل ایراد آن انتشار بوی نامطبوع به تمامی طبقات می باشند و از نظر حفظ محیط زیست و بهداشت آپارتمانی کمترین امکاناتی را به همراه ندارند فلذا لازمست بعنوان حداقل نیاز یک شوتینگ در آپارتمان ها منظور نمود :

1- تدابیری جهت عدم انفجار کیسه ها در هنگام سقوط 

2- تعبیه سیستم شستشوی بگونه ای که شستشو بصورت کامل و حتی عندالزوم ضدعفونی نمودن داخل کانال شوتینگ نیز انجام شود .

3- پیش بینی تمهیداتی در اتاق تخلیه که هوای داخل این اتاق به خارج هدایت شود و حتی در صورت امکان هوای تازه را وارد این اتاق نمود تا تخلیه هوا بصورت کامل انجام شود .

4- پیش بینی تمهیداتی جهت جلوگیری از اتش سوزی در اتاق جمع اوری زباله .

5- تخلیه هوای داخل کانال حتماً در بالاترین نقطه ساختمان انجام شود و همیشه فشار منفی در داخل کانال وجود داشته باشد .

6-با پیش بینی استوپر برای دربها و تنظیم ارتفاع و بازشو درب شوت به لحاظ جلوگیری از سقوط کودکان به داخل کانال جلوگیری شود .

7-پیش بینی عایق صوت در شوتینگ زباله جهت عدم انتقال صدا به واحدهای مسکونی .

آنچه که مسلم است این حداقل خواسته و نیاز یک مجتمع از شوت زباله میباشد و می بایستی از امکاناتی که نتیجه عملکرد آنها اغلب مغایر اهداف مسئولین محیط زیست بوده فاصله گرفت و حتی اگر در بدو امر ظاهراً از گزینه های مناسب بنظر برسد .

لذا می توان گامهای بعدی و گزینه های تکمیلی را همگام با اقدامات  زیست محیطی جاری منظور نمود .

بدیهی است با فرض وجود نقاط قوت یاد شده در این سیستم شوتینگ زباله می توان از بهره برداران خواست که در رعایت موازینی که بر عهده آنهاست کمر همت ببندند . آنچه مسلم است اگر سیستم قادر به انجام کار مناسب نباشد بهره بردار هم قادر به اصلاح سیستم معیوب نخواهد بود . 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :