77335083
ورود کاربران  /  عضویت کاربران

درآمد میلیاردی بازیافت روزانه زباله

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 18 مهر 1396 در ساعت 16 : 44 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

درآمد میلیاردی بازیافت روزانه زباله: 

روزانه حدود 50 ميليون کيلوگرم، معادل يک ميليارد تومان زباله دفن مي شود که در صورت تفکيک و بازيافت درآمدي زيادي به همراه دارد.

نايب رئيس هيئت مديره صنايع بازيافت ايران گفت: در صورت بازيافت زباله ها، روزانه حدود شش ميليارد تومان درآمد حاصل مي شود.

به گزارش واحد مرکزي خبر، کاميار فيلسوفي در حاشيه همايش صنعت بازيافت با اشاره به اين که حدود ده تا 15 درصد از مجموع زباله هاي توليدي کشور بازيافت مي شود افزود: روزانه حدود 50 ميليون کيلوگرم، معادل يک ميليارد تومان زباله دفن مي شود که در صورت تفکيک و بازيافت درآمد زيادي به همراه خواهد داشت.

وي با بيان اين که يک بطري نوشابه خانواده حداقل 15 تومان قيمت دارد گفت: در منازل بايد سه کيسه براي تفکيک زباله هاي خشک، عمومي و عفوني در نظر گرفته شود. 

فيلسوفي با تأکيد بر اين که بايد در کنار هر واحد فاضلاب يک واحد بازيافت خشک وجود داشته باشد افزود: اگر در هر خياباني يک واحد دريافت زباله خشک داشته باشيم از هدر رفت مقادير بسيار زيادي از سرمايه هاي ملي جلوگيري مي شود.

 نايب رئيس هيئت مديره صنايع بازيافت ايران با اشاره به اين که فرهنگ سازي تنها راه ترغيب مردم براي توجه به موضوع بازيافت نيست گفت: در کنار آن خريد زباله ها به صورت منظم، مردم را به تفکيک زباله ها تشويق مي کند.

 وي افزود: جمع آوري زباله هاي تفکيک پذير و قابل بازيافت به روش کنوني چهره شهر را زشت کرده که بهتر است براي خريداري آن ها برنامه ريزي شود.

 فيلسوفي گفت: يکي از مشکلات اين طرح ها دخيل نشدن صنعت گران است.

 وي با بيان اين که سرطان زا بودن استفاده از ظروف يک بار مصرف براي مواد داغ نظريه علمي است که هنوز به اثبات نرسيده است افزود: استفاده از مواد با پايه گياهي تا حدودي غيربهداشتي است و تعهدي در قبال آن نيست.

 فيلسوفي يادآور شد: توليد ظروف يک بار مصرف براي استفاده مواد سرد مشکلي ندارد

 وي با اشاره به اين که پخش اين گونه ظروف در طبيعت زشت و عواقب زيست محيطي به همراه دارد گفت: براي جلوگيري از پرتاپ اين نوع ظروف در طبيعت بايد جرايم راهنمايي شديدي در نظر گرفت.

 بگفته نايب رئيس هيئت مديره صنايع بازيافت ايران هم اکنون بيست هزار واحد بازيافت در رشته هاي مختلف پليمري،لاستيک، خودرو و سلولزي، زباله هاي الکترونيکي، روغن هاي سوخته، کاغذ و غيره در کشور فعاليت مي کنند.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :